Home » בחירת בית אבות

בחירת בית אבות

בחירת בית אבות לחולה פרקינסוןפרקינסון הינה מחלה של מערכת העצבים, מחלה נוירולוגית שבהמלכה תפקוד המוח נפגע. הפגיעה לא בהכרח מביאה לירידה בכושר השכלי כי אם, לפחות בשלבים הראשונים, באה לידי ביטוי בפגיעה מוטורית.

בשל הפגיעה הזאת, שהולך ומחמירה ככל שמתבגרים, לא כל בית אבות יתאים לקליטת קשיש החולה במחלה. איך תוכלו למצוא בית אבות מתאים ומהם השירותים החיוניים?

מתי יתאים דיור לעצמאיים?

עולם הרפואה הבין בשנים האחרונות שגם אם לא ניתן לרפא את מחלת הפרקינסון, באמצעות טיפול מתאים, ניתן להאט את קצב החמרת התסמינים. טיפולים חדישים אפילו מסוגלים להשיב באופן חלקי תפקודים שנפגעו. משום כך, הבחירה בבית האבות חייבת להיעשות תוך שימת לב לחומרת התסמינים ולאופן היעילות בהשפעת הטיפול התרופתי.

במידה והחולה איננו סובל מתסמינים שמקשים עליו לתפקד באופן מוחלט, במידה ויכולת התפקוד סבירה, ניתן לשקול שהות בדיור מוגן. דיור מוגן מיועד לרוב לאנשים עצמאיים, שיכולים לדאוג לצורכיהם ומבצעים בעצמם את כל פעולות היום יום. אך יש לשים לב כי ישנם בתי דיור מוגן שכוללים גם מחלקה לאנשים בעלי מוגבלות תפקודית ועדיף לבחור בהם עבור חולי פרקינסון. מדוע? מכיוון שמצבו של החולה עשוי להחמיר.

היכולת לעבור ממחלקה של עצמאיים למחלקה של מוגבלים, סיעודיים למחצה או אפילו סיעודיים באופן מלא תאפשר שינוי קטן ככל האפשר בשגרת חייו של הקשיש.

בתי אבות סיעודיים – טיפול מסביב לשעון

במידה ומדובר בחולה פרקינסון בשלב מתקדם, רק פתרון שנקרא בית אבות סיעודי יוכל להתאים. במידה והחולה סובל מידיים רועדות מאוד, שרירים נוקשים ביותר, חוסר יכולת ללכת ולהתנייד, בבית אבות סיעודי יוכלו לדאוג לרווחתו, לטיפול צמוד, למניעת מצבים שיסכנו את שלומו.

בבית אבות סיעודי, בניגוד לדיור מוגן, הדיירים בדרך כלל אינם מתגוררים בחדר פרטי, עם מקלחת, מטבחון, לפעמים גם מרפסת. בבית אבות סיעודי שיתאים לחולי פרקינסון מתגוררים בדרך כלל הדיירים בחדר משותף ובו שניים עד שלושה דיירים.

יחד עם זאת, בבתי אבות מסוג זה ישנה השגחה מסביב לשעון. במוסדות כאלה, שיש בהם אלמנטים מסוימים המזכירים מוסדות רפואיים, תמיד יש צוות הכולל מטפלים, אחיות, רוקחים ורופאים.

מחלקה סיעודית בפיקוח

כאשר מבקשים למצוא בית אבות לחולי פרקינסון, מומלץ לוודא קודם לכן שהמחלקה הסיעודית עומדת בסטנדרטים גבוהים. סטנדרטים אלה מפוקחים על ידי משרד הבריאות ועל בית האבות להיות בעל רישיון. מומלץ ליצור קשר עם הנהלת המוסד ולוודא כי קיימת המומחיות לטיפול בחולי פרקינסון.

במידה ומדובר בחולה קשה, כזה הזקוק לטיפולים בעירוי, למשל, או במידה וקיים מצב רפואי המצריך מעת לעת מתן חמצן או טיפולים מורכבים אחרים, לא כל בית אבות סיעודי יוכל לעמוד במשימה. במצבים קשים במיוחד יש צורך בבית אבות המעניק מענה סיעודי מורכב.

צוות טיפולי בבית אבות לחולי פרקינסון

בבית אבות סיעודי המתאים לחולי פרקינסון קיים צוות אחיות שמורשה לחלק תרופות, ישנם רופאים המבצעים ביקורת קבועה ויש גם מטפלים מקצועיים.

המטפלים מאכילים את החולים שבשל מחלתם אינם יכולים לאכול בעצמם. ישנם מטפלים שדואגים להיגיינה, למקלחת, הליכה לשירותים או טיול בחצר. פיזיותרפיסטים מסייעים לשמירה על פעילות קבועה, לפי מידת יכולתו של החולה ובהתאם למצבו הרפואי הנוכחי.

בתי אבות פרטיים או ממשלתיים

כאשר מחפשים בית אבות לחולי פרקינסון, יכולים לבוא בחשבון מוסדות פרטיים או מוסדות ממשלתיים. ישנם בתי אבות שקולטים חולים במימון משרד הבריאות, לאלה שעומדים בקריטריונים. לבעלי ביטוח סיעודי, ישנה אפשרות למימון בהתאם לתנאי הפוליסה.

עוד יש לציין כי במידה ולחולה יש מטפל סיעודי, ניתן לשקול גם שהות בבית אבות שאיננו סיעודי, בתנאי שישנם התנאים לשכן את המטפל בצמוד לקשיש המטופל.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715464

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר