Home » עובד זר לטיפול בחולה פרקינסון

עובד זר לטיפול בחולה פרקינסון

מחלת הפרקינסון היא מחלה הגורמת להפרעה במערכת המוטורית. עיקר תסמיניה הם נוקשות ורעד בגוף, עובד זר לטיפול בחולה פרקינסוןחוסר יציבות, תנועה איטית, ופגמים בקואורדינציה. עם החרפת התסמינים, חווים החולים קשיים בדיבור, בהליכה, או אפילו בביצוע מטלות יום יומיות פשוטות.

אופי מחלת הפרקינסון הוא מתקדם, מתמשך ומחריף עם הזמן. זאת אינה מחלה תורשתית או מדבקת, אך היא מצריכה טיפול מקיף וכולל כמעט בכל שעות היממה.

קשישים החולים במחלת הפרקינסון זקוקים להשגחה סביב השעון וסיוע מקיף על מנת לתפקד. אופי מחלתם מונע מהם את היכולת המינימאלית אפילו ליטול את התרופות בעצמם, שלא לדבר על הטיפול הרפואי לו הם זקוקים, כמו גם עזרה בניהול הבית. אפשרויות הטיפול העומדות בפני חולה פרקינסון הם טיפול של בני משפחה או בני זוג, או העסקת עובד זר סיעודי על בסיס קבוע של מגורים, או על בסיס חלקי.

למה להעסיק עובד זר לטיפול בחולה פרקינסון?

מבחינה רגשית, בן הזוג של חולה הפרקינסון ובני משפחתו, נאלצים להתמודד עם לחץ ועומס משמעותיים, והם עלולים לסבול בעצמם ממחלות פיזיות ורגשיות. בדרך כלל מדווחים בני משפחה המטפלים בחולה פרקינסון, על רמות גבוהות של חרדה ודיכאון, והתדרדרות במצבם הבריאותי.

הם נחים פחות ואינם מתפנים לטפל בעצמם כראוי. בנוסף, הם עדים לתהליכים קשים אותם עובר האדם האהוב עליהם, ולעיתים חסרה להם היכולת הנפשית והפיזית הנחוצה לשם הענקת הטיפול ולכן נשקלת בחיוב במקרים אלו אפשרות העסקת עובד זר אשר יקל על הנטל.

גם השינויים אותם חווה בן המשפחה החולה בפרקינסון מוסיפים על הקושי של בני המשפחה לטפל בו. קיים קושי לקיים איתו קשר רגשי, אישיותו משתנה והוא כבר לא מסוגל לקבל החלטות בעצמו. לעיתים קרובות חשים גם החולה וגם בן המשפחה המטפל בו, תחושת בדידות ואובדן. בעיקר בשל כך מתעורר הצורך בהעסקת עובד זר שיטפל בבן המשפחה האהוב, ואשר יהיה מנותק רגשית מהמצב ולכן יוכל לתת את הטיפול לו נזקק החולה בצורה יעילה יותר.

העסקת עובד זר סיעודי אשר ישהה עם חולה הפרקינסון בביתו ויתגורר עימו, היא החלופה הזולה, הטובה והנוחה ביותר. כך זוכה החולה להישאר בסביבתו המוכרת והנוחה, ולא נאלץ לחוות שינויי מעבר והסתגלות למקום חדש, בנוסף לקשיים אותם הוא חווה מהמחלה עצמה. העסקת עובד זר מתבצעת על ידי חברת סיעוד מוסמכת כגון מתן חן סיעוד – החברה מטפלת בכל העניינים הביוקרטיים ומסייעת בהשגת אישור ההעסקה הדרושים.

תפקידיו של העובד הזר

בין מגוון תפקידי העובד הזר, עיקר תפקידו הוא השגחה וטיפול שוטפים בחולה, קיום קשר רצוף עם בני המשפחה ועם הרופא. העובד הזר חייב להתמצא היטב בעיקרי מחלת הפרקינסון ותסמיניה, מועדי נטילת התרופות. בעת הצורך עליו ללוותו לקופת החולים או לבית החולים, לבצע איתו בבית תרגילי פיזיותרפיה, ולצאת לטיולים בחוץ. בנוסף, עליו לעזור לחולה בצרכים היומיומיים, כולל רחצה והלבשה, טיפול נאות במשק הבית, קניות ובישולים.

בכדי שיפעל העובד הזר בתכנית הטיפול המדויקת לה זקוק חולה הפרקינסון, על המשפחה לוודא כי מדובר באדם אחראי ומהימן, שיודע להפעיל שיקול דעת בעת הצורך על מנת להזעיק את הרופא או לקחת את החולה לטיפול, אם חלה הרעה במצבו.

כיצד מטפל עובד זר בחולה פרקינסון

חולי פרקינסון נזקקים למגוון תרופות לטיפול במצבם, מעבר לתרופות הקשורות למחלה עצמה. הם סובלים מנדודי שינה, דיכאון ושינויים מתחלפים תדירים בתסמיני המחלה. לכן חיוני שהעובד הזר יהיה מעורה בכל התסמינים, וידע לזהות בזמן אמת את השינוי הקל ביותר במצבו של החולה, כמו גם לדעת כיצד למנוע מצב של החרפת התסמינים.

עיקר תפקידו של העובד הזר, אם כן, היא הקפדה על לוח הזמנים של נטילת התרופות ולוודא שתכנית הטיפול שלו מבוצעת במלוא, לקיים קשר קבוע ורציף עם בני המשפחה ועם הרופא, לדאוג לרווחתו הפיזית והנפשית, ולתת שירותי תמיכה ומענה מקיפים.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715464

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר