Home » פתרונות דיור לחולי פרקינסון

פתרונות דיור לחולי פרקינסון

מחלת פרקינסון היא מחלה חשוכת מרפא הפוגעת במערכת העצביםפתרונות דיור לחולי פרקינסון וגורמת לקשיים הולכים וגוברים בתנועה ובתפקוד. רוב החולים במחלה הינם אנשים מבוגרים. חולי פרקינסון בשלבים מתקדמים או קשישים הלוקים במחלה ובני משפחותיהם מתלבטים לא אחת בשאלת פתרון הדיור הנכון עבור החולה.

פרקינסון

מחלת פרקינסון הינה מחלה במערכת העצבים הנובעת מחסר במוליך העצבי דופמין במוח. הסיבות למחלה אינן ידועות. המחלה היא מחלה פרוגרסיבית (מתקדמת) חשוכת מרפא. המחלה מופיעה לרוב בגילאי החיים המאוחרים, כאשר הגיל הממוצע להופעתה הוא 57.

החולים במחלה סובלים בעיקר מקשיים וחוסר שליטה בתנועה: רעד בידיים, בעיקר בשעת עייפות או לחץ, נוקשות בשרירים, איטיות בתנועה, הפרעות בשיווי משקל ועוד. עם התקדמות המחלה הולכות התופעות ומחמירות, עד למצב שהחולה מתקשה בתפקוד ובתנועה ואינו מסוגל לתפקד באופן עצמאי.

המחלה עלולה לגרום לבעיות נוספות כגון: דמנציה, הפרעות במערכת העיכול, הפרעות נפשיות כמו דיכאון וחרדה, בעיות עור, הפרעות בשינה ועוד. קיימות תרופות המסוגלות להאט את התקדמות המחלה או להקל בסימפטומים, אך אין בנמצא תרופה המסוגלת לרפא אותה.

הסיבות לצורך בפתרון דיור לחולי פרקינסון

הצורך בפתרון דיור לחולי פרקינסון יכול לעלות במספר נסיבות, ביניהן:

  • בשלבים מתקדמים של המחלה: כאשר החולה אינו מסוגל לתפקד באופן עצמאי וזקוק לטיפול אינטנסיבי וצמוד.
  • קשיש המעוניין בפתרון דיור מפאת גילו, והוא גם חולה בפרקינסון, כאשר המחלה מהווה קריטריון בחיפוש אחר הפתרון המתאים.
  • ערירי הנמצא בשלבים ראשונים של המחלה, המעוניין בפתרון דיור כהכנה לשלבים המתקדמים.

פתרונות דיור לקשישים

מטבע הדברים, רוב חולי הפרקינסון הינם קשישים. לכן כאשר עולה הצורך בפתרון דיור לחולי פרקינסון מדובר במסגרות דיור לקשישים. יחד עם זאת, מסגרות אלה מיועדות גם לאנשים צעירים מגיל הפרישה החולים במחלות המאפיינות את גיל הזקנה, כגון: דמנציה, אלצהיימר ופרקינסון.

בפני ציבור הקשישים עומד מבחר של פתרונות דיור:

  • דיור מוגן בבית: הקשיש או החולה ממשיך להתגורר בביתו ומקבל עזרה סיעודית בבית.
  • דיור מוגן: מסגרת דיור בה כל אחד מהדיירים גר בחדר משלו ומנהל חיים עצמאיים, אך זוכה לחיי חברה, העשרה ופנאי, השגחה רפואית ואבטחה מטעם המסגרת. מסגרות של דיור מוגן אינן מתאימות לקשישים סיעודיים התלויים בזולת או זקוקים לסיוע יום יומי בתפקוד. במסגרות אלה אין אפשרות להחזיק מטפל זר סיעודי.
  • בית אבות: מסגרת כוללנית המספקת לדיירים מענה לכל צרכיהם: טיפול והשגחה רפואיים, פעילויות חברה, תרבות והעשרה, ארוחות, אבטחה ועוד. בתי אבות מקבלים קשישים וחולים בכל מצבי התפקוד. ברוב בתי האבות ישנן מחלקות מיוחדות לקשישים וחולים סיעודיים ולסיעודיים מורכבים. כך שגם אם חלה החמרה במצב הבריאותי או התפקודי הקשיש או החולה יכול להישאר באותה מסגרת.

פתרונות דיור לחולי פרקינסון

חולי פרקינסון נעזרים בפתרונות הדיור המוצעים לקשישים. הבחירה במסגרת המתאימה תלויה בקצב התקדמות המחלה, ובמצב החולה בזמן החיפוש אחר פתרון דיור.

  • דיור מוגן בבית: היתרון של פתרון זה הוא בכך שהקשיש או החולה ממשיך להתגורר בביתו. ברגע שהחולה זכאי לקבל עזרה סיעודית בבית, עזרה זו תוכל לתת מענה עד לשלבים מתקדמים של המחלה. החיסרון פעמים רבות בא לידי ביטוי בבדידות, במיוחד כשהחולה מתקשה בתנועה דבר המגביל אותו ביציאה מהבית למפגשים חברתיים.
  • דיור מוגן: מתאים לחולים בשלבים ראשונים של המחלה, אך מהווה בעיה עם החמרת המחלה כאשר החולה זקוק לעזרה סיעודית.
  • בית אבות: מסוגל לספק מענה לחולים בשלבים ראשוניים עד מתקדמים. לעתים הדיירים במסגרות אלה מבוגרים מאד או שאחוז החולים הסיעודיים בהם גבוה, דבר שיכול להיות בעייתי עבור חולים צעירים או קשישים בשלבים ראשונים של המחלה.

מחלת פרקינסון היא מחלה מתקדמת. חולי פרקינסון המחפשים פתרונות דיור משתלבים במסגרות הדיור לקשישים. חשוב שתהליך הבחירה יכלול תכנון לטווח ארוך המתייחס להחמרת המחלה.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715464

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר