Home » אושר טיפול במריחואנה רפואית לחולי פרקינסון

אושר טיפול במריחואנה רפואית לחולי פרקינסון

אישור שימוש בקנאביס רפואי לחולי פרקינסוןבשורה שתאפשר לחולי פרקינסון מסוימים לשאוף לרווחה- ועדת מומחים מטעם משרד הבריאות החליטה לאחרונה להרחיב את השימוש בקנאביס רפואי ולאשר את השימוש בו גם לחולי פרקינסון וגם לסובלים מתסמונת טורט.

חולים רבים מקווים כי מתן אישור זה יאפשר להם לחיות חיים קלים יותר, על ידי שימוש באמצעים טבעיים ומבלי צורך להעלות את מינון התרופות, שכבר לא עוזרות לחלקם ממילא.

מחלת הפרקינסון ושכיחותה במדינת ישראל

מחלת הפרקינסון היא מחלה הפוגעת במערכת העצבים המרכזית. הפגיעה היא באזור בגזע המוח בשם "סובסטנציה ניגרה". אזור זה אחראי על הפרשה של חומר מעביר עצבי בשם דופאמין. הדופאמין או אחד החומרים האחראיים על התנועה שלנו- הרציפות והדיוק שלה. בין היתר אחראי דופאמין גם על מצב הרוח.

הפגיעה שמתרחשת במחלת הפרקינסון גורמת לירידה ביכולת ההפרשה של דופאמין על ידי איזור זה במוח וכתוצאה מכך החולים סובלים מקשיים בתנועה שמתבטאים בנוקשות, קשיי הליכה ורעד במנוחה שמורגש תחילה בעיקר בידיים אך בהמשך גם בפנים, בלשון וברגליים.

הדיבור של חולי פרקינסון נעשה איטי יותר, הבעתם קבועה ולא משתנה ופרט לכך הם נוטים לסבול מדיכאון וקשיים בהירדמות ובשינה. חלק מחולי הפרקינסון לוקים גם בתסמונת כאב הגורמת להם לכאבים קשים מאוד בכל חלקי הגוף.

במדינת ישראל חיים כיום כ-20,000 איש החולים בפרקינסון. בגלל שמדובר לרוב במחלה של הגיל המבוגר, קשה לאבחן אותה בשלב מוקדם וכאשר מרבית החולים מגיעים לאבחנה, כ-60% מהחומר שאחראי על הפרשת הדופאמין במוח כבר איננו.

הטיפולים המוצעים כיום על ידי קופות החולים לחולי פרקינסון כוללים תרופות (המכילות נגזרת של החומר דופאמין- לבדופה, דופיקר ועוד), פיזיותרפיה, משככי כאבים קונבנציונליים ובמקרים קשים לעיתים ניתוחים וטיפולים בגירוי חשמלי למוח.

כיצד קנאביס יכול לעזור?

מזה מאות שנים שהקנאביס נחשב לצמח מרפא והשימוש בו כסם המריחואנה ולא לצרכים רפואיים החל רק בעת החדשה.

צמח הקנאביס מכיל בתוכו חומרים כימיים בשם קנבינואידים. ישנם קנבינואידים רבים בצמח אשר המשותף להם הוא שכולם, כאשר הם ניתנים במינון גבוה, גורמים לתחושת "היי" ואופוריה. יחד עם זאת, מחקרים רבים מצאו כי במינונים נמוכים לקנבינואידים השונים יש סגולות רפואיות של ממש כגון: שיכוך כאבים, הגברת תיאבון, הפחתת חרדה, הרפיית שרירים, משרים שינה טובה, בעלי תכונות אנטי דלקתיות ועוד.

היות וחולי פרקינסון נוטים לסבול לעיתים מכאבי שרירים קשים עקב נוקשות, הקנאביס יכול להועיל להם הן במישור של הפחתת כאבים והן במישור של הפחתת נוקשות השרירים. הקנאביס יכול לעזור לחולי פרקינסון הסובלים מנדודי שינה.

בנוסף, מכיוון שחולי פרקינסון רבים נוטים לפתח דיכאון, הדבר משפיע על התיאבון שלהם והרבה מהם יורדים במשקל. השפעתו מעוררת התיאבון של הקנאביס יכולה לסייע להם גם במישור זה.

משמעות ההחלטה של משרד הבריאות

כאמור, לאחרונה החליטה ועדה מטעם משרד הבריאות לאשר שימוש בקנאביס רפואי בכדי להקל על סבלם של חולי פרקינסון וטורט. עד היום היה הקנאביס הרפואי בהתוויה לטיפול במחלות כמו סרטן, טרשת נפוצה, קרוהן, איידס, מחלות של כאב כרוני ואף תסמונת דחק פוסט טראומתית.

בנוגע להתוויה לאפשר שימוש בקנאביס רפואי גם לחולי פרקינסון- היא עדיין לא נכנסה לתוקף. לאחר שוועדה של משרד הבריאות הגיעה למסקנה כי יש לאשר שימוש זה, עתה על איגוד הנוירולוגים במדינת ישראל לגבש נייר עמדה בו יפורט מי מחולי הפרקינסון יהיה רשאי לקבל אישור לשימוש בקנאביס רפואי לצורך שיכוך מחלתו.

התקווה היא כי בתוך פרק זמן קצר גם חולי הפרקינסון יוכלו ליהנות מהיתרונות שבשימוש בקנאביס רפואי.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715464

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר